Najlepsza fabuła w grze

W tym artykule przedstawię gry, w które miałem przyjemność grać i które swoją fabułą sprawiły, że nie zapominam o nich mimo upływu lat i stale rosnącemu rynkowi gier. Poniższe produkcje są w moim subiektywnym odczuciu najlepszymi grami fabularnymi. Zachęcam Cię gorąco do napisania w komentarzu o swoich ulubionych fabułach z gier.

1) Mafia: The City of Lost Heaven - Pierwsza część Mafii została stworzona przez czeskie studio Illusion Softworks w 2002 roku. W tamtym okresie była to gra innowacyjna pod wieloma względami. Można było zachwycać się grafiką, można było zachwycać się również muzyką i ogólnym klimatem jaki towarzyszył tej produkcji, ale chyba największa zaleta gry to arcyciekawa fabuła.

Już sam początek gry jest niezwykle ciekawy - wcielamy się w rolę biednego taksówkarza, który ratuje dwóch mafiozów przed członkami innego gangu - niestety tą przymusową dobrocią okazaną rodzinie Salieri naraża się członkom innej niebezpiecznej rodziny i jak się wkrótce okazuje staje się ofiarą ich zemsty. 

mafia city of lost heaven

Nie mając wyjścia nasz bohater musi zwrócić się o pomoc do mafijnej rodziny, której wyświadczył przysługę. Początkowo jest tylko kierowcą, ale pewne zbiegi okoliczności szybko sprawiają, że Tommy Angelo musi użyć broni i zabić człowieka. Kolejne wydarzenia to jego pięcię się po szczeblach mafijnej hierarchii.

W grze jest wszystko - miłość, przyjaźń, zdrada. Fabuła przynosi nam nieoczekiwane zwroty akcji i pozostawia lekki niedosyt - po ukończeniu gry ma się ochotę na więcej. Grając pierwszy raz w grę w 2002 roku musiałem długo czekać na drugą część, a kiedy dowiedziałem się o jej plaowanym powstaniu wiedziałem, że kupię grę w pierwszych dniach jej premiery.

2) Original War - Gra  strategiczna czeskiego studia Altar Games, została wydana w 2001 roku. Choć wielu graczy pewnie o niej nie słyszało to ja do dziś pozostaję wielkim fanem tej produkcji. Fabuła wciągnęła mnie tak bardzo, że symulowałem chorobę aby nie iść do szkoły. Co najważniejszę grę można przejść na kilku różnych sposobów. Już na samym początku decydujemy czy zagramy w kampanię rosyjską czy amerykańską.

Fabuła opowiada o odkryciu potężnego minerału, który zostaje odnaleziony na Syberii - jak się okazuje ma on potężną moc i może m.in wysyłać ludzi w przeszłość. Władze Amerykanów oraz Rosjan nie czekając długo wysyłają śmiałków miliony lat wstecz aby ci umieścili wielkie zapasy tego cennego minerału na ich terytoriach.

Wysłane w przeszłosć wrogie wobec siebie nacje toczą bój na śmierć i życie. Toczy się wyścig technologiczny - obie strony prezentują co raz nowsze i lepsze rodzaje uzbrojenia, pojazdy czy też budynki. Odkrywane są również nowe zastosowania minerału zwanego Syberytem oraz Alaskitem. Do wyścigu o panowanie nad światem dołączają również arabscy najemnicy. 

original war

Gra została wydana z polskim dubbingiem - bohaterowie, których poznajemy w trakcie gry są charakterystyczni i pozostają w pamięci. Dodatkowo w trakcie fabuły pojawiają się różne intrygi, w które możemy zostać wciągnięci i od naszej decyzji będzie zależała dalsza część biegu wydarzeń. Gra po zakończeniu pozostawia również pewien niedosyt. Niestety nigdy nie pojawiła się druga część.

3) Max Payne - Pierwsza część gry została wydana w 2001 roku - w owym czasie była rewolucyjna z kilku względów. Gra posiadała ładną jak na tamten okres grafikę, a także spopularyzowała system bullet time. To wszystko razem wziętę zostało jednak dopełnione przez fantastyczną fabułę, której odkrywanie było niezwykle interesujące.

Tytułowy bohater to były Policjant, który wracając do domu znajduje zwłoki żony i dziecka. Jakby tego było mało, dowiaduje się, że zostaje w te zabójstwo wrobiony. Jedyne o czym w tej sytuacji myśli to zemsta. Max Payne postanawia odnaleźć ludzi odpowiedzialnych za śmierć rodziny i zabić ich - jak się później okazuje droga do wierzchołka góry lodowej ujawia wiele afer i wyciąga na światło dzienne brudy, które dotyczą ludzi na wysokich stanowiskach.

max payne

Max dowiaduje się, że zabójcami były osoby pod wpływem narkotyku zwanego Valkiria - środka, nad którym pracował rząd w celu zwiększenia efektywności bojowej swoich żołnierzy. Mając na karku Policję oraz środowisko przestępcze żyje na krawędzi - nawiązując do tego określenia warto wspomnieć o jego koszmarach, w których porusza się po owych krawędziach, w tle słysząc przeraźliwy płacz dziecka.

Fabuła jak z solidnego filmu akcji, która również po latach ciągle pozostaje w mojej pamięci.

Zachęcam was do podzielenia się refleksjami nad waszymi przygodami z grami fabularnymi.